Spell Points: Skillnad mellan sidversioner
Kroax (diskussion | bidrag) (Skapade sidan med '== Divine Casters == Divine casters (clerics & druids) har med detta system inte tillgång till alla deras magier. Istället väljer de ett antal spells som de känner till en...') |
Kroax (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
||
(2 mellanliggande sidversioner av samma användare visas inte) | |||
Rad 1: | Rad 1: | ||
{{Stub}} | |||
Se [http://www.d20srd.org/srd/variant/magic/spellPoints.htm d20 SRD angående spell point] för en mer ingående blick på spell points. | |||
== Divine Casters == | == Divine Casters == | ||
Rad 55: | Rad 57: | ||
''Exempel'': En tillbedjare av [[Inerva]] behöver genomgå en ritual där de på något vis förnyar livets cykel. Det vanligaste brukar vara att de planerar en eller flera växter och ser till att de får en så god start på livet som möjligt. | ''Exempel'': En tillbedjare av [[Inerva]] behöver genomgå en ritual där de på något vis förnyar livets cykel. Det vanligaste brukar vara att de planerar en eller flera växter och ser till att de får en så god start på livet som möjligt. | ||
[[Kategori:Regler]] | |||
[[Kategori:Magi]] |
Nuvarande version från 19 februari 2012 kl. 00.49
Se d20 SRD angående spell point för en mer ingående blick på spell points.
Divine Casters
Divine casters (clerics & druids) har med detta system inte tillgång till alla deras magier. Istället väljer de ett antal spells som de känner till enligt tabellen nedan. Utöver dessa kan de även sina domain spells och/eller Summon Nature's Ally om de är en druid.
Level | Spells Known | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1st | 2nd | 3rd | 4th | 5th | 6th | 7th | 8th | 9th | |
1st | 6 | 4 | — | — | — | — | — | — | — | — |
2nd | 7 | 4 | — | — | — | — | — | — | — | — |
3rd | 7 | 5 | 2 | — | — | — | — | — | — | — |
4th | 8 | 5 | 3 | — | — | — | — | — | — | — |
5th | 8 | 6 | 4 | 2 | — | — | — | — | — | — |
6th | 9 | 6 | 4 | 3 | — | — | — | — | — | — |
7th | 9 | 7 | 5 | 4 | 2 | — | — | — | — | — |
8th | 9 | 7 | 5 | 4 | 3 | — | — | — | — | — |
9th | 9 | 7 | 6 | 5 | 4 | 2 | — | — | — | — |
10th | 9 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | — | — | — | — |
11th | 9 | 7 | 7 | 6 | 5 | 4 | 2 | — | — | — |
12th | 9 | 7 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | — | — | — |
13th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 5 | 4 | 2 | — | — |
14th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 5 | 4 | 3 | — | — |
15th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 4 | 2 | — |
16th | 9 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 4 | 4 | 3 | — |
17th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 |
18th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 4 | 3 |
19th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | 4 |
20th | 9 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ändra kända spells
En divine spellcaster kan ändra vilka spells de kan använda genom att utföra en ritual åt sin gudomlighet. Denna ritual kräver oftast fullständig koncentration och fokus för att uppnå den nivå av upplysthet som krävs. En ritual brukar vara mellan 4 timmar till en dag beroende på gud.
Exempel: En tillbedjare av Inerva behöver genomgå en ritual där de på något vis förnyar livets cykel. Det vanligaste brukar vara att de planerar en eller flera växter och ser till att de får en så god start på livet som möjligt.